lördag 22 januari 2011

Life down under

Efter en flygresa pa totalt 23 timmar och i sin helhelt dubbelt sa lang har jag nu kommit fram till Sydney, Australien. Pa onsdag morgon checkade jag jetlaggad och svettig in pa YHA Sydney Central tillsammans med ett norsk-svenskt par som ocksa var pa Work & Travel. Tillbringade den forsta dagen med ett besok till Operahuset och Harbour Bridge, och en tripp till Work & Travel officen. Pa torsdag visade Lucas runt mig i stan och vi var bl.a. en svang till Bondi Beach, dit jag for ovrigt ska aka imorgon med Piia och Lise. pa torsdag traffade jag Piia, en annan finsk jobbresande. Vi har hangt tillsammans sedan dess och ska pa mandag aka pa Surf Camp tillsammans. Det lyckades namligen Mitch overtala oss att gora pa fredafgen. Da fick vi en massa information om allt mojligt och specialerbjudande pa Surf Camp pa fyra dagar for 450 dollar, dvs, ungefar 350 euro all inclusive. Kommer att bli awesome! Idag flyttade det in en ny flicka i vart rum har pa hostellet (for ovrigt tydligen det basta hostellet i hela Australien. Vi har till och med en rooftop swimmingpool!). En norsk flicka vid namn Lise. Hon reser ocksa ensam precis som jag och Piia sa hon har hangt med oss idag lordag. Vi shoppade lite och tog en svang ner till hamnen for att ta en titt pa Operahuset och bron igen eftersom det bara var jag som hade sett dem. Nu borjar det lida mot kvallen sa smaningom. Det aterstar bara att laga middag och kanske ta ett dopp i poolen. So far so good. Ciao!

2 kommentarer:

  1. Intresant!! Nya kompisar tycks ju dyka upp sådär lämpligt. Om jag inte minns fel hette organisationen Work and Travel?! Nu verkar det som om den sku heta Travel and Have Fun! Var kommer work in i bilden? Skämt åsido; njut av det roliga också när du har en chans. En ny chans lär inte komma i första taget.

    pappa

    SvaraRadera
  2. Jee, tack för uppdateringen! Sounds like you're having a blast! Keep up the good work! ;)

    SvaraRadera