fredag 28 januari 2011

What's up? Heaps of shit!

Oj oj oj. Nu har det hant grejer. Jag kom tillbaka fran Surf Camp igar kvall och vet inte riktigt var jag ska borja. Surfandet var helt awesome! Det finns inget battre an kanslan man far nar man lyckas catcha en wave och ta sig hela vagen till stranden. Rippin'! Jag lyckades ju forstas falla av min brada och landa tokigt sa att min fot skadades lite och jag inte kunde surfa nagra lektioner. Supertrakigt att bara sitta pa stranden! Men den ar okej nu sa det ar lugnt. Pa onsdag var det dessutom Australia Day vilket skulle firas med buller och bang. Vi borjade dagen med att stiga upp kl. 6 och surfa tva timmar fore frukost. Frukost kl. 9 och nasta surf session kl. 11. Efter det kunde vi inleda firandet. Lunch, besok till puben, tillbaka till the camp, middag och ol. Det spelades cricket, kortspel, drinking games, gitarr och gud vet vad. En av surf coacharna lyckades bryta sin handled och kameror gick sonder, men annars var det skitkul. Jag gick dock och lade mig typ 22 for att orka upp kl. 7 nasta morgon da det skulle atas frukost och surfas mera. Absolut vart sina $450! $50 till och jag fick en dvd med bilder och videon pa mig sjalv nar jag surfar. Plus alla gruppbilder och lite extra stuff. Awesome!

Nu ar det i alla fall dags for lite mera seriosa grejer. Maste hitta ett jobb och nastans att bo. Jag ar trott pa att bo i min ryggsack och vill packa upp snarast. Hursomhelst, nu ska jag ta itu med det. Peace out!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med jobb- och bostadssökandet! Roligt att höra att Campen var värd pengarna och jag ser fram emot att se dej på DVD sen. Hur lätt eller svårt är det att få jobb månne? Har nån berättat om egna erfarenheter där?

    Ha det bra!

    h. papp

    SvaraRadera
  2. Borde inte vara alltför svårt att hitta jobb. Men nu funderar jag faktiskt på att söka nåt jobb som au pair/nanny. Det är kanske inte det bästa jobbet men då får man oftast ett eget rum, mat, internet och allt sånt inkluderat plus en lön på 150-200 dollar/vecka. Då får man ju allt det åt dig själv. Ska jag hitta ett annat jobb ,måste dte vara ganska välbetalt för att jag ska ha nåt kvar när jag betalat hyra, mat etc...

    SvaraRadera
  3. Det är förstås sant, men ett serveringsjobb t.ex. är nog mycket friare. Som nanny är man jättebunden fast man skulle lyckas komma till en trevlig familj.
    Men det är väl bara att ta vad man får och göra det bästa av saken.

    Lycka till!

    Mamma

    SvaraRadera
  4. Jo nå nu har jag igen helt andra planer. De förändras ungefär varje timme så man ska inte lyssna alltför mycket på dem. Jag hittade ett hospitalityjobb i Tasmanien så nu kanske jag far dit om det fortfarande är available och jag får det. Nannyjobb finns det nog mycket med de flesta kräver ganska mycket erfarenhet och dylikt så jag tror inte att det är så lätt att få för mig. Ett som såg lovande ut och inte krävde så mycket skulle jag nog kanske kunna få men då måste jag gå med i en Travellers at work organisation som vill ha 69 dollar betalt för det så jag tänkte att nä. De är en liknande grej som Work&Travel så de vill väl också ha lite provikka...

    SvaraRadera