tisdag 14 september 2010

Back to reality

Jaha. Så var man tillbaka i verkligheten då efter den lilla semestern. Har nu jobbat på Newport Bay Yacht Club i ungefär en vecka. Det börjar sakta rulla på och det känns nästan som om jag vet vad jag gör. Det är ju lite enklare nu när jag redan har jobbat i en Disneyrestaurang så allt är inte helt nytt, men allt fungerar ju inte på samma sätt så nog finns det alltid saker att lära sig. Men jag tror nog att det ska bli bra. Igår och idag är lediga dagar så lite har jag fått vila upp mig. Det är ganska uttröttande att jobba 16.30-00.30 varje dag...

Annars är det inte så mycket som händer. På lördag och söndag kommer min kämppis att flytta in till Paris eftersom hennes kontrakt tar slut så då ska jag också flytta. Men jag känner redan två av mina tre nya kämppisar så det blir nog också helt bra. Plus att de också jobbar sena skift som jag vilket betyder att jag till och med kommer att se dem lite. Just nu ser jag inte mycket av Harper eftersom hon jobbar tidigare skift så en av oss sover alltid när vi båda två är hemma. Men nu har vi haft igår och idag lediga tillsammans. Yey!

Nåja, det om det. En ny uppdatering kommer antagligen när jag har flyttat. Kanske. In the meantime kan ni ju kolla in min nya jobbutstyrsel.

3 kommentarer:

  1. Jaha, vad ska man säga om den utstyrseln!!??!! Spill int allför mycket sås på kjolen!!!

    Blir det kvällskift hela hösten? Du är ju nog en sån som gillar att vara uppe sena kvällar så nu får du "vara uppe hela natten" som du sa som liten när du sku "straffa" oss.

    h. pappa

    SvaraRadera
  2. Nå nog är utstyrseln en förbättring från vad jag hade tidigare i alla fall. Men inte så hemskt praktiskt med vit kjol när man jobbar som servitris, men so far har den nog hållits ganska ren. Plus att man ju alltid kan slänga den i tvätten efter varje kväll om man vill... Och så känner jag mig som om jag jobbade i ett sjukhus på 50-talet ungefär men det är en bisak.

    Och jo det blir nog kvällsskift hela hösten. Jag klarar nog av att var uppe sent men det skulle ändå vara skönt att jobba tidigare skift. Det enda morgonskiftet jag hade denna sommar tyckte jag om och skulle gärna jobba sådana skift istället men det finns ju inget man kan göra åt det. Sånt är livet.

    SvaraRadera
  3. Det verkar inte finnas nån medelväg på det där stället, antingen börjar man alltid jätte tidigt (6.30) eller slutar jätte sent. Sen får man bara hoppas att man får det som passar en själv bättre.

    Jag hade nog väntat mig nånting annorlunda av Newport Bay, men å andra sidan följer kläderna inte alltid logiken annars heller.

    Men för både kläder och arbetstider gäller det ju som vanligt att alltid finns det nån som har det värre, om det nu hjälper :)

    SvaraRadera