måndag 11 juli 2011

Singapore

Naja, nu har jag varit tre dagar i Singapore och har fortfarande denna dag kvar. Efter min daliga start har blev det nog lite battre. Jag vilade i typ tva timmar och forsokte sedan rycka upp mig lite och gick till Chinatown och CBD. Mycket battre. Det ar sakert mycket mer turistigt men ocksa mycket renare sa det gillade jag mycket mer.

Pa lordag akte jag till Sentosa Island. Om jag ska beskriva det kort sager jag sahar: tropiskt Disneyland. man betalar en dollar for intrade till on och sa kan man valja och vraka melkan olika aktiviteter dar. De maste man dock betala extra for. Om man vill kan man bara ligga pa stranden men eftersom cirka gurka halften av varldens sjotrafik kor forbi ett stenkast darifran sa ar det kanske inte sa trevligt. Jag gick i alla fall till Underwater World och tittade pa lite fiskar och holl pa att svimma i vantan pa delfinshowen. Det var sa fruktansvart hett att det inte var klokt. Nar det var slut akte jag tillbaka till fastlandet och spenderade nan timme i Vivocity ett alldeles gigantiskt shoppingcenter. Jag tappade bort mig ett par ganger men vad gor man inte for luftkonditionering...?

Igar visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta pa eftersom det kandes som om jag gjort det mesta men jag vandrade i alla fall ivag kring tolvtiden och gick till Peranakan museum och larde mig om Singapore och dess folk och kultur i ett par timmar. Kollade ocksa in ett annat shoppingcenter for att dra nytta av deras luftkonditionering. Idag ska jag fa mig en billig manikyr fore jag aker till flygfaltet. Min plan ar att anstranga mig sa litet som mojligt...

1 kommentar:

  1. Verkar som om du vevt klart eftersom det inte kommit nånting nytt?!? Jojo, visst vet jag att du är hemma men: No comments?

    h. pappa

    SvaraRadera